Søk:

Verktøylinje

100 % veimat – på nye veier

(Oslo, 27.05.14) En mesterkokk. En programleder. 6 kokkelærlinger. 6 Esso-ansatte. Og noen tonn med kvalitetsvarer fra Gilde og Prior. Det er ingrediensene i det nye "100 % veimat"-konseptet.

– Dette blir et utrolig morsomt konsept, der målet er å utvikle helt nye retter og menyer for Esso. Det er en videreføring av "100 % veimat" og har fått navnet "På nye veier", sier Hans-Petter Halmrast, salgssjef i Nortura Proff.

På nye veier

I kampanjen søker man etter deltakere blant Esso sine 2600 medarbeidere, samt etter kokkelærlinger eller unge kokker. De som ønsker å delta, må til Oslo på audition den 2. og 3. juni, og de som til slutt blir trukket ut blir satt sammen i tre lag, bestående av to Esso-ansatte og to kokkelærlinger eller unge kokker. Alle lagene skal få tips og råd av den anerkjente kokken Arne Brimi. Deretter begynner konkurransen som skal lede frem til både nye retter og menyer på alle landets Esso-stasjoner.

– Dette er lagt opp nærmest som en reality-konkurranse. Først må man søke seg med, deretter må man konkurrere mot andre lag mens man reiser gjennom Norge og folk kan følge det hele og gi lagene innspill på sosiale medier. Til slutt kåres en vinner på scenen på Rockefeller i desember, forklarer Halmrast.

I tillegg til Arne Brimi er også artisten Heine Totland med som programleder for hele konseptet, som varer i 10 uker fra september til desember.

Esso er en av de største kundene til Nortura Proff, og det er flere grunner til at Nortura involverer seg i et konsept som "100 % veimat – På nye veier".

– Vi ønsker å vise både samarbeidspartnere og folk der ute at vi engasjerer oss utover det å bare levere pølser og hamburgere. Vi ønsker å engasjere og inspirere, og bidra til å løfte convenience-segmentet og komme opp med nye og spennende retter, forklarer Hans-Petter Halmrast.

I tillegg ser han dette i sammenheng med andre aktiviteter Nortura har for å løfte kokkeyrket.

– Vi har tatt et ansvar i forhold til å rekruttering til kokkeyrket. Hvis vi gjennom dette konseptet kan få kokker til å søke seg til convenience, så er det flott, sier han.

Les mer om kampanjer på www.panyeveier.no.

 

Nortura SA
Nortura er en av landets ledende matvarebedrifter og det største merkevarehuset innen kjøtt- og eggprodukter. Konsernet er privat eiet av norske bønder som også er leverandører og råvareprodusenter. Vi har virksomhet 35 steder i Norge, og henter kjøtt og egg fra bønder i alle fylker og kommuner over hele Norge. Våre merkevarer er Gilde, Prior, Eldhus, Thulefjord, Joika og Terina. I tillegg har Nortura en betydelig produksjon av EMV-produkter til dagligvarehandelen. Nortura leverer egg og kjøtt til norske restauranter, storkjøkken, kiosker og bensinstasjoner. Samtidig er vi en stor leverandør av råvarer til matvareindustrien. Med 5.600 årsverk og datterselskaper i inn- og utlandet, omsatte Nortura i 2013 for 20,6 milliarder kroner og hadde et resultat før skatt på 210 mnok.