Søk:

Verktøylinje

Følger mattrendene

(Oslo, 31.01.14) Nordmenn flest ønsker å få et bedre kosthold. I tråd med dette relanserer Gilde Go' og Mager-serien, og utvider med enda flere sunne alternativer.

KjøttbollerLeverposteiKarbonader

Helse og sunnhet har stadig mer innflytelse på nordmenns matvaner. I en undersøkelse utført av Helsedirektoratet i 2012 sier seks av ti nordmenn at de er opptatt av å spise sunt.

- Mange tenker kanskje at det krever mye planlegging og tid å spise litt sunnere. Gilde Go' og Mager-serien hjelper forbrukerne litt på vei, og gjør det enklere å ta sunnere valg. Matvarene er også enkle å tilberede, noe som er en fordel i en hektisk hverdag, sier markedskonsulent, Kirsti Wiker Rönnmark i Nortura.

Utvider serien
Produktserien Go' og Mager er magrere varianter av Gildes originale produkter. Serien består av ulike pølser, karbonader, kjøttboller, salami, servelat og leverpostei. Nå lanseres tre nye alternativer; Ovnsbakt leverpostei med bacon, Karbonader med rosèpepper og urter, samt Italienske kjøttboller.

- Vi har også utviklet nytt design, og har nå enda større fokus på smak, innhold og sunnhet. Produktene er både magre og smaksrike. De har et høyt kjøttinnhold, og er uten gluten og melk. Go' og Mager-produktene inneholder kun ni prosent prosent fett, og er dermed et godt valg i handlekurven til de som gjerne vil spise sunnere, sier Wiker Rönnmark.

Økende trend
I Helsedirektoratets undersøkelse svarer syv av ti at de synes det er vanskelig å endre kostholdet. Bare 46 prosent sier at de klarer å spise så sunt som de ønsker, og over halvparten ønsker at sunn mat var mer tilgjengelig.

- Vi er glade for å kunne utvide Go' og Mager- serien, og gi folk enda flere valgmuligheter og sunnere alternativer. Fokus på helse og sunnhet vil fortsette og vi har planer for flere nyheter fra denne serien fremover, sier Wiker Rönnmark.