Nortura delte ut 60.000 smaksprøver på Dyrsku’n

(21.09.18) Helga 14. til 16. september var Nortura på plass på flere områder under Norges største handels- og landbruksmesse i Seljord. Standen hadde som vanlig flott plassering i landbrukshallen sammen med Tine, Tine Haukeli Ysteri og Ekte Tynset.

Nortura på plass på Dyrsku’n Nortura på plass på Dyrsku’n

– Det ble delt ut i overkant av 60.000 smaksprøver av Gilde- og Prior-produkter, sier salgsleder Torstein Dahl fornøyd.

–  Her tok vi imot mange mennesker og pratet mye om produktene våre. Dyrsku’n er en unik arena hvor vi får høre både nye innspill og ønsker fra besøkende. Produsenter og forbrukere har gitt klart uttrykk for at de setter pris på å treffe Nortura-selgere, som er skikkelige fagfolk, legger han til.

Videreført samarbeid
Nortura var også på plass med Gildes Ekte Tynset skinker, Santa Kristina og Æra. I tillegg ble samarbeidet utvidet med en stand på Sterke Nils-tunet i år. Her ble det skjæring av kje og lam med påfølgende grilling og smaksprøver

– En stor takk til alle som har bidratt til at Dyrsku`n ble avviklet på en fantastisk måte. Her byr de som er med på seg selv, og virkelig strekker seg for å fronte Nortura sine produkter, sier marketingsjef Jon Tomassen.

Braksuksess
Avisen Varden skriver at Dyrsku'n-sjef Geir Helge Espedalen nok en gang kan registrere braksuksess. Stolt konstaterer han at stadig flere også ser Dyrsku'n som en viktig arena å være tilstede på.

Med 26.500 mennesker innom på fredagen og 16.610 på regnværsdagen søndag, har totalt 84.510 besøkt Dyrskuplassen denne helgen.

Besøksrekorden fra jubileumsåret i 2016 blir stående, men det ble satt dagsrekord for besøkende på lørdagen.

– Da var det 41.400 nede på plassen. I en bygd hvor det altså bor 2.900 mennesker. Det er ganske så stort, og vilt, sier han til Varden.

Nortura på plass på Dyrsku’n Nortura på plass på Dyrsku’n
Nortura på plass på Dyrsku’n Nortura på plass på Dyrsku’n