Prior styrker sitt samarbeid med NorgesGruppen

(29.11.19) NorgesGruppen og Prior har inngått en ny avtale for Prior fjørfekjøttprodukter som legger til rette for en stor salgsøkning av Prior kylling- og kalkunprodukter gjennom Kiwi, Meny, Spar, Joker og Bunnpris. Det gir oss store muligheter for lanseringer av nye produkter og konsepter.

Gjennom NorgesGruppens økte satsing på hvitt kjøtt vil Prior som merkevare bli styrket i norsk dagligvare.

NorgesGruppen er opptatt av å tilfredsstille norske forbrukere som i større grad etterspør sunnere produkter, og Prior produkter svarer ut disse forventningene. Begge parter har stor tro på vekst innenfor fjørfekjøttkategorien og er enige om at dyrevelferd og matglede blir viktige faktorer fremover. 

– Vi gleder oss til å ta fatt på potensialet som ligger i denne avtalen, som også gir store muligheter for lanseringer av nye produkter og konsepter, sier salgsdirektør for Hvitt kjøtt og egg i Nortura, Tom Cato Myhre. 
 

Trivselstiltak for Prior-kylling

Kjøper du Prior Favorittkylling eller KyllingGården produkter kan du føle deg trygg på at kyllingen har levd et godt og aktivt liv.

Både Nortura sine produsenter og norske forbrukere er opptatt av dyrevelferd. Vi vil alle at maten vi spiser skal komme fra dyr som behandles skikkelig, samtidig som den skal være trygg og bærekraftig produsert. Vi i Nortura, og våre produsenter, jobber kontinuerlig med å forbedre dyrevelferd og dyrehelse. Et viktig skritt på veien er trivselstiltak (miljøberikelse) av kyllinghusene til all kylling fra Nortura.

Se mer på Prior.no