Nå kan du chatte med medlemssenteret

(23.10.20) Visste du at medlemssenteret til Nortura tar imot 230.000 henvendelser årlig? Nå kan du også få svar via chat på Min Side.

Fra første oktober har det foregått en stille lansering av en ny chat-løsning inne på Min Side. Nå er det ikke bare telefon eller e-post som du kan bruke, dersom du har spørsmål rundt inntransport, innmelding og avregning av slakt- og livdyr.

– Den nye chat-løsninga er et ledd i å yte enda bedre service til medlemmene våre, sier sjef for medlemssenter og dyretransport, Monika Solberg i Nortura.

Solberg har ledet arbeidet med å effektivisere og sentralisere medlemssenterets førstelinje til Rudshøgda. Bruk av digitale verktøy, en ny telefonløsning, et felles telefonnummer og omorganisering av arbeidsoppgaver har spart konsernet for sju årsverk, uten at det har gått utover kvaliteten på service.

Stadig flere bruker Min Side
– I begynnelsen var mange skeptiske til denne overgangen. Folk var vant til å snakke med sin lokale kontakt, og tenkte kanskje at lokalkunnskapen ville forsvinne i «oversettelsen», forteller Solberg til Nortura Medlem.

Nå opplever Solberg at motstanden som var i begynnelsen, mer eller mindre har blitt borte. Det viser også tilfredshetsmålingene, der medlemssenteret scorer 9 poeng av 10 mulige.

– Medlemssenteret kan hjelpe de aller fleste. Og vi ser at 65 prosent av alle henvendelser via telefon blir løst av førstelinje, som i hovedsak er lokalisert på Rudshøgda, sier Solberg.

– Og klarer vi ikke å løse det på førstelinja, har vi mulighet til å sette videre til rådgivere, transportplanlegger eller de som sitter med ansvar for avregning lokalt, legger hun til.

Selvbetjent
Sjefen for medlemssenteret ser at stadig flere nå tar i bruk Min Side når de skal melde inn slakt, og finne annen relevant informasjon.

– Det er tydelig at eierne våre ser nytten av en slik selvbetjeningsløsning, sier Solberg.

Starter pilot på livdyrportal
Den nye chat-løsninga kommer opp som en blå dialogboks inne på Min Side, og vil være bemannet innenfor normal åpningstid fra 07.00 til 16.00.

– Utenfor åpningstid vil dialogboksen stå som «chat utilgjengelig», forteller Solberg.

En chat-løsning på medlemssenteret er ikke den eneste forbedringen i vente for Norturas eiere. Om kort tid skal område Agro, altså Agder og Rogaland, være piloter i utrullinga av en ny heldigital livdyrportal.