Dagligvaresalg og markedskategori slås sammen

(03.09.18) Nyansatt salgsdirektør Harald Bjerknes skal lede området.

Salgsdirektør i Nortura Harald Bjerknes

Ved å slå områdene sammen er målet å bli mer samkjørte, få mer kraft og bli enda mer relevante i markedet, både hos kunder og forbrukere, og både for merkevarene våre og øvrig dagligvaresalg. 

– Nortura har solid forbrukerinnsikt og sterk merkevarekompetanse, samtidig som vi har gode salgsressurser med tett dialog med våre dagligvarekunder. Det å samle merkevare-, forbruker- og kunderessursene våre under ett lederskap skal gjøre oss enda mer attraktive og relevante i markedet, sier konsernsjef Arne Kristian Kolberg. 

Harald Bjerknes (48) begynte som ny salgsdirektør for dagligvare 15. august. Han kommer blant annet fra stillingen som administrerende direktør i Finsbråten. Harald går nå inn i Norturas konsernledelse som Konserndirektør for dagligvaresalg og markedskategori. 

Robert Bekkhus fortsetter som konserndirektør for S&OP, salgsstyring og industrisalg. Han har tidligere også hatt ansvar for dagligvaresalg. 

Mads Bendixby fortsetter som konserndirektør for HR og konsernutvikling- Han har tidligere også hatt ansvar for markedskategorier. 
 
Endringen trer i kraft fra mandag 3. september.