Søk:

Verktøylinje

Pressemelding fra Nortura:

Gilde blant Norges aller sterkeste merkevarer, viser YouGovs BrandIndex

(18.08.17) Gilde er Norges nest sterkeste mat-merkevare og havner på åttende plass på listen over merkevarer generelt. Det viser YouGov sin siste BrandIndex for perioden juli 2016 - juni 2017.

10 på topp

Resultatene er bygget på gjennomsnittet av seks ulike imageparametere: kvalitet, generelt inntrykk, valuta for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.

- Dette er veldig hyggelige resultater og enda en bekreftelse på at preferansen for Gilde står sterkt, til tross for at konkurransen har blitt tøffere de siste årene, sier Marketingsjef i Nortura, Nina Rishovd Stavenæs.

Fra den norske bonden
Nortura har de siste årene jobbet med å bygge kunnskap om at Gilde er fra den norske bonden.

BrandIndex-resultatene kommer samtidig som TNS Gallup og Orkla sin nye undersøkelse kan fortelle at så mange som 84 prosent av norske forbrukere mener det er viktig at vi har en sterk matindustri i Norge.

- Det er tydelig at flere blir oppmerksomme og ser verdien av norskprodusert mat. Debattene rundt klima, helse, dyrevelferd og Norge etter oljen gjør oss mer bevisste som forbrukere, sier Stavenæs.

I godt selskap
Som matprodusent blir Gilde kun slått av Tine, og foran på listen ligger også dagligvarekjedene Kiwi og Meny, i tillegg til større skandinaviske merkevarer som SAS og Ikea.

- Dette er et godt selskap å være i, og det er hyggelig å se at både Tine og dagligvarekjedene gjør det så godt, sier Stavenæs.

Se pressemeldingen på nortura.no