Søk:

Verktøylinje

Økt merkepreferanse for Gilde og Prior

(10.05.17) Ny markedsundersøkelse for 1. kvartal 2017 viser at flere enn før foretrekker Gilde og Prior fremfor andre merkevarer.

Far og datter lager middagPreferansen for Gilde kjøtt og kjøttvarer generelt har økt med 5 % poeng til 60 % sammenlignet med samme periode i fjor.

Preferansen for Prior kylling-/kalkunkjøtt har økt med 6 %-poeng til 59 % og Prior egg har økt med 4 % poeng til 63 %.

Marketingsjef i Nortura, Nina Rishovd Stavenæs, trekker frem tydelig kommunikasjon og merkevarebygging som viktige årsaker til fremgangen:

- Når det gjelder Gilde har vi hatt en konsistens i merkevarebyggingen over tid og det gir resultater - fra den norske bonden slår an! Vi har også gjort løft i pakningsdesign og dessuten hatt gode lanseringer. Kommunikasjonen rundt Prior har vært synligere og tydeligere enn på lenge, med sunt og lett i fokus. Vi bygger kunnskap om produktene og det blir tatt godt imot.

Undersøkelsen er gjennomført av Ipsos MMI og gjøres hvert kvartal på oppdrag fra Nortura. Resultatene er basert på svar fra over 2000 respondenter.