Søk:

Verktøylinje

Flinke kalkunprodusenter

(26.03.15) Nortura har igjen tildelt de av sine kalkunprodusenter som har gjort seg bemerket med en ekstraordinært god innsats i sin produksjon "Tour de France-trøyer".

Theodor Bye– Det er noe som ble gjort for første gang i 2014, og nå hadde vi en ny utdeling av trøyer i forbindelse med fagmøte på Nortura Hærland 24. mars. Dermed er en artig tradisjon etablert, sier rådgiver i Nortura Theodor Bye (t.h.).

– Det primære med å ha denne seansen hvert år er å skape spenning og gi motivasjon til produsentene. Dessuten er det et mål at vi skal evne å overføre kunnskap fra de som lykkes aller best til hele produsentgruppa for å løfte produksjonene enda et nivå opp, sier Bye.

– Derfor tenker vi å utfordre en av årets trøyevinnere på Kalkunforums sommermøtet å fortelle om hemmeligheten bak trøya, og hva som må til for å bli best i klassen.

Flinke kalkunprodusenter

Gul trøye tildeles den kalkunprodusenten som gjennom 2014 oppnådde det høyeste gjennomsnittlige dekningsbidraget pr. innsatt kalkun. I år gikk den prestisjefylte prisen til Jens Håkon Krog fra Marker.

Grønn trøye får den som i 2014 oppnådde det høyeste dekningsbidraget på et enkeltinnsett. Den som stod for den bragden var Harald Øyvind Rød fra Andebu.

Klatretrøya gikk i år til Magnus Aandstad fra Eidsberg. Han er den av Norturas kalkunprodusenter som har forbedret sine resultater mest og nådd nye høyder.

Mest offensive rytter er i sykkelsporten en som gjerne ligger lenge i brudd, men i kalkunbransjen tildeles trøya en produsent som utpeker seg som en innovativ og framoverlent produsent som jakter forbedringer. Prisen ble tildelt Thor Harald Bjoner fra Rakkestad.