Søk:

Verktøylinje

Prior – sunt, lett og velsmakende fra norske bondegårder

(06.05.15, oppdatert med filmer 17.08.15) Sunt, lett og velsmakende fra norske bondegårder – det er forbrukerløftet i Priors nye merkestrategi. Det beskriver hva Prior er, og skal gjenspeiles inni pakka, utenpå pakka, i reklamefilmer og på nettsidene våre. Det handler om å gjøre det lett å spise sunne og gode, norske produkter av egg og hvitt kjøtt.

Prior gjør det lett å spise sunt

Priors merkestrategi bygger på fire grunnpilarer. Tre av pilarene handler om å forsterke de viktigste fordelene våre råvarer og produkter har i konkurransen med fisk, andre kjøttslag og måltidsløsninger.

Sunnhet, enkelhet og god smak er verdier som historisk har ligget helt sentralt i merkevaren Prior og det er hovedårsakene til at forbrukerne velger våre produkter.

Men vi i Norge spiser fortsatt mindre egg og hvitt kjøtt enn folk i mange av landene det er naturlig å sammenligne oss med. Det ligger et stort potensial i å klare å drive veksten videre, med basis i den vedvarende sunnhetstrenden og behovet for raske og enkle løsninger som smaker godt. Disse verdiene skal vi fokusere enda sterkere på, og sørge for at Prior er lokomotivet som driver egg og hvitt kjøtt fremover i Norge, også i årene som kommer.

Med naturens egen vitaminpille – egget, og noe av det magreste kjøttet du får tak i, som kjernen i vår virksomhet, har vi de aller beste forutsetninger for å lykkes med å bli Norges tydeligste merkevare for sunn hverdagsmat.

Prior-bonden frem i lyset

Den fjerde grunnpilaren i Priors merkestrategi er forankringen i det norske landbruket og tryggheten det gir forbrukerne.

Prior egg

Allerede i fjor startet arbeidet med å synliggjøre Prior-bonden, gjennom å fremheve utvalgte produsenter på flere av eggepakkene våre.

Vi ønsker å fortelle flere av de gode historiene fra produksjonen på både forpakning og på nettsidene våre fremover.

Nortura er bondens selskap, og Prior er bøndenes merkevare. Garantert norske egg og norsk kjøtt. Det er vi stolte av og det har verdi for forbruker.

Reklame

Budsjettene er ikke utømmelige, og derfor er det viktig at vi er så effektive som mulig når vi utvikler reklame og at vi evner å prioritere for å sikre best mulig gjennomslag. Det gjelder både valg av når vi reklamerer og hvordan vi reklamerer.

Mens Gilde har startet sin forbrukerkommunikasjon, vil Prior ha et kraftig trykk i media fra skolestart og utover for å etablere vår nye posisjon. Da lanserer vi vårt nye reklamekonsept "Så lett kan det gjøres". Reklamen skal fortelle om de sunne, enkle og smakfulle Prior-produktene på en humoristisk måte som vi tror forbruker vil like og kjenne seg igjen i.

Humor er et velkjent virkemiddel i reklame for Prior og har vært med å definere Prior som "den sunne utfordreren" blant norske matvareleverandører. Vi skal ta tilbake utfordrer-rollen, tørre å være annerledes og drive veksten av egg og hvitt kjøtt i Norge på råvarenes og våre egne premisser.

Når forbrukeren har spist en deilig omelett til frokost, en kyllingsalat til lunsj eller en kalkunfilet i stekepose til middag, og føler seg lett i kropp og sinn vil vi at de skal kjenne "Den gode og lette følelsen av Prior".

Det er også navnet på den nye merkestrategien til Prior.

De to første reklamefilmene i Prior sitt nye kommunikasjonskonsept, "Så lett kan det gjøres", vises på TV fra uke 33 - 2015: