Søk:

Verktøylinje

Nortura leverer nå til marked.no, og ny kjedesjef for NSK er ansatt

(16.02.16) Den nye forretningsenheten Nye salgskanaler (NSK) er nå i gang med salg til nye kunder. NSK er ett av fire strategiske satsningsområde for Nortura i henhold til Innovasjonsstrategien og ligger under forretningsområdet Innovasjon & Vekst til konserndirektør Torleif Bjella. NSK skal gi Nortura flere ben å stå på. Målet er å få solgt mer av våre merkevarer, samt styrke Nortura sin posisjon mot forbruker.

Varebil marked.no

Enheten består av tre stykker som jobber med salg til nye vekstområder og det er gledelig at Therese Lyster har takket ja til stillingen som kjedesjef.

Av kundene som ivaretas av NSK er blant annet nykommeren marked.no og den mer etablerte vekstmaskinen kolonial.no. Nykommeren marked.no er Stein Erik Hagen sitt satsningsområde for salg av dagligvarer på nett.

Marked.no vil tilby merkevarer til konkurransedyktige priser og her finnes ett godt utvalg av varer fra både Gilde og Prior. Fra Prior kan man kjøpe egg, fileter, pølser, pålegg, ferdigmat, Smaalenene mm. Fra Gilde tilbyr de alt fra deiger, pølser, pålegg, ferdigmat, spekemat, biffer, postei og bacon.

Varene kan hentes på ulike hentepunkter eller leveres rett hjem på døra fra kr. 49,- og oppover. Nysatsingen starter opp i Stor-Oslo, men skal senere utvide til Trondheim, Bergen og Stavanger.

– Vi er veldig fornøyd med at marked.no vektlegger merkevarer så tydelig, sier konsernsjef i Nortura, Arne Kristian Kolberg.

Folk sine handlevaner er i endring og nye aktører som tilbyr dagligvareprodukter og mat via netthandel er i sterk vekst.

– Nortura så tidlig mulighetene i markedet og det er gøy å være med å utvikle dette sier salgsdirektør for NSK, Kristine Pollen Briså. Marked.no er en spennende og ny aktør som fortsatt er i en fase med fokus på å forbedre. Våre varer er på lager og for de som vil handle er det bare å gå inn på www.marked.no å bestille våre varer. Her finner du også ferskt brød, frukt og grønnsaker, samt fersk fisk og skalldyr, for å nevne noe.

– Når helt nye kunder skal etableres er det mye som må gås opp i vår egen verdikjede og mange mennesker som involveres. Det er derfor gledelig å erfare så mange positive kollegaer som bidrar til å tilrettelegge for nye rutiner og løsninger som gjør at vi fremstår som en offensiv leverandør som tilpasser oss morgendagen og nye muligheter med nye kunder, sier Kristine.

Vi ønsker marked.no velkommen til Nortura.