Søk:

Verktøylinje

Ny kampanje: Alt for klubben

(06.06.16) Gjennom den nye kampanjen "Alt for klubben" ønsker Prior å ta eierskap til en arena som trenger et sunnere alternativ.

Alt for klubben

I følge europeiske studier(Eurofit) er fotballsupportere en gruppe med svært utbredt usunn livsstil. I Norge har menn i de nordligste fylkene dårligere kosthold og lavere aktivitetsnivå enn de lengre sør. Dette skal Prior ta tak i – med sjarm og glimt i øyet!

Dette er Alt for klubben:
www.facebook.com/PriorNorge/videos/1376432742383911/

I løpet av 30 dager, fra slutten av mai til slutten av juni, skal fire nordnorske menn fra supporterklubbene til Finnsnes IL og Tromsdalen UIL, få en sunnere livsstil. De har testet og fått vite sin biologiske alder. Nå skal de konkurrere om å gå ned flest mulig år, ved å øke aktivitetsnivået og endre på kostholdet. Vinnerne får en klubbrelatert premie til en verdi av inntil 50.000 kroner, levert av Prior.

– Vi har et ønske om å posisjonere oss bedre der sunnere og enklere alternativer ofte etterlyses. Det passet bra å starte med nordnorske mannlige fotballsupportere, da statistikken viser at det er de som trenger et sunnere alternativ kanskje aller mest. Samtidig er det blant menn og i Nord Norge vi selger minst kyllingpølser og har størst potensiale, forteller Ileana Lucila Aimar, produktsjef for pølser.

Med alt for klubben ønsker Prior å engasjere og involvere forbruker. Fotballsupporterne skal filme sine livsstilsendringer og oppdateringer vil legges ut på kampanjesiden og Prior sin facebook-side. Prior har god erfaring med å spisse kommunikasjon mot en bestemt målgruppe, så på facebook vil postene først bli eksponert mot nordnorske fotballinteresserte menn, før kampanjen etter hvert blir nasjonal. Alle oppdateringer samles i tillegg på www.prior.no/altforklubben.

God start
Allerede før kampanjen er ordentlig i gang er det tydelig at "Alt for klubben" engasjerer. Kampanjens promofilm ble sett over 9 500 ganger i løpet av det første døgnet den lå ute. Redaktør for digitale kanaler, Eivind Skogen, mener dette lover godt.

– Før vi i det hele tatt rakk å bruke penger på å spre filmen, har dette spredd seg organisk. Vi har veldig høye seertall og det viser at vi treffer en nerve hos folk. Denne nerven skal vi bruke til å spre engasjement, humør og fokus på godt kosthold og trening. Hovedkanalen er digital, og jeg håper at ansatte også vil dele filmen på facebook og hjelpe oss med å spre kampanjen!

Se og del filmen her: www.facebook.com/PriorNorge/videos/1376432742383911/

Fotballpølsa
Det langsiktige målet med "Alt for klubben" er å ta eierskap til kampmaten – fotballpølsa. Pølser er perfekt kampmat, men mange fotballsupportere kan ha godt av et sunnere alternativ.

Samtidig ønsker Prior å støtte den sportslige ånden som finnes i fotballmiljøet – spesielt i fotballens andredivisjon, der engasjementet er stort, men klubbkassa slunken.

I Finnsnes og Tromsdalens lokalbutikker merkes nå Prior grillpølser med "Fotballpølsa" og de aktuelle fotballklubbenes logo. For hver solgte pakke går 10 kroner til klubben.

– Dette er noe vi tester ut i Finnsnes og Tromsdalen, men som kan være spennende å videreføre til flere steder.  Vi tar med oss erfaringene som kampanjen gir og skal fortsette å bygge Prior pølser som fotballpølsa, forteller Aimar.

Følg med!