Søk:

Verktøylinje

Ny kampanje: Gilde pålegg

(04.10.16) Denne uken startet en ny kampanje som skal støtte opp om relanseringen av ferskt kjøttpålegg fra Gilde.

Ny kampanje: Gilde pålegg

Gilde Kokt skinke, Gilde Krydderskinke, Gilde Hamburgerrygg, Gilde Servelat, Gilde Kalverullade, Gilde Ribberull og seks andre påleggsprodukter, ble denne høsten relansert med nytt design, redusert saltinnhold og forlenget holdbarhet. Nå skal forbruker minnes på og fristes til å legge flere Gilde-pålegg på brødskiva.

- Vi har gjort et markant løft i design, med mål om å fremme den gode smaken og kvaliteten på produktene, samtidig som vi vil oppnå bedre synlighet i butikkhyllene. Kampanjen som nå er i gang skal bidra til gjenkjennelse av nytt design i butikk, forteller kategorisjef for pålegg, Bente Kittelsrud.

Mange forbrukere har et tradisjonelt forbrukermønster og varierer mellom tre til fire kjøttpålegg. Selv om det lanseres mange nye produkter hvert år og forbruker ønsker variasjon, så er Gildes kjøttpålegg fortsatt blant de mest solgte i kategorien. Den aktuelle kampanjen skal bidra å styrke denne posisjonen.

- Vi vet at forbrukerne velger pålegg fra Gilde pga. smaksprofilen og at vi har god produktkvalitet sammenlignet med våre konkurrenter. En viktig del av kampanjen blir å minne forbruker på våre påleggsklassikere og skape trygghet på at favorittpålegget smaker like godt som det alltid har gjort, sier produktsjef Marianne Berg Eriksen.

Mediekampanjen for Gilde pålegg vil være synlig på TV, utendørs og digitalt i perioden uke 40-43.

På TV vil det nye påleggsdesignet vises i en klippet versjon av fjorårets populære god morgen/påleggs-film.


Se også høstens Gilde- og Prior-nyheter

Se også Ny kampanje: God middag

Se også Ny kampanje: Et lettere bacon