Søk:

Verktøylinje

Ny kampanje: God middag

(03.10.16) I helgen startet en ny medie-kampanje for relanseringen av Gilde karbonader, Gilde Kjøttkaker, Gilde Svenske kjøttboller og nyheten Gilde Stekte hamburgere.

– Denne kampanjen skal minne forbruker på våre klassiske middagsprodukter og bygge en emosjonell binding til merkevaren Gilde. I tillegg introduserer vi et helt nytt produkt; Gilde Stekte hamburgere, forteller produktsjef Anne Øygard.

Medie-kampanjen, God middag, vil foregå fra uke 39-46 med bred synlighet på TV, utendørs, digitalt og i butikk.

Reklamen som sendes på TV er en ny merkevarebyggende film – fra den norske bonden. I filmen synger 16 år gamle Iben Hagtun Bøhler, som også var stemmen bak fjorårets god morgen/påleggs-film.

– Den forrige reklamefilmen vi lagde med Iben ble en av våre best likte reklamefilmer noen gang og sangen fra filmen toppet Spotify sin viral-liste. Nå håper vi at den nye reklamefilmen også vil falle i smak hos forbruker. Vi synes at den har blitt emosjonell og fin, sier Øygard.

I tillegg til TV-reklamen vil forbruker bli minnet på de klassiske middagsproduktene fra Gilde gjennom tips og inspirasjon på Facebook. De nye Stekte hamburgerne vil i tillegg bli fokusert på i utendørsreklame og butikkdemoer.

Om produktene
Gilde Stekte hamburgere er et nytt alternativ til hverdagsmiddagen. Produktet inneholder 85 prosent kjøtt og er raskere å tilberede enn rå hamburgere. Den ferdige stekeskorpen holder godt på fuktigheten under oppvarming, slik at burgerne blir saftige og smakfulle.

– Hamburgerne kommer i pakker på seks og kan enkelt legges på et brett og stekes i ovnen. Perfekt når man plutselig blir flere til middag, arrangerer barnebursdag eller bare har behov for en rask og enkel tilberedning av hverdagsmiddagen, sier Produktsjef Elisabet Holmefjord.

Gilde saftige karbondader, Gilde ekte norske kjøttkaker og Gilde svenske kjøttboller er tre velkjente produkter som nå relanseres med nytt design og nye resepter.

E-stoffer er fjernet slik at produktene kun består av naturlige ingredienser, og i karbonadene og kjøttbollene er saltinnholdet redusert med over 11 prosent.

De svenske kjøttbollene har fått glutenfri kavring og er nå også et alternativ for glutenallergikere.


Se også høstens Gilde- og Prior-nyheter

Se også Ny kampanje: Gilde pålegg

Se også Ny kampanje: Et lettere bacon