Søk:

Verktøylinje

Ny kampanje: Halvt lam levert på døra

(17.06.16) I forkant av årets store lammesesong, tester Gilde ut nye måter å bygge interessen rundt lam på. Forbruker skal få mulighet til å følge den unike kjøttproduksjonen, hele veien fra lamming og beite til nedstykking og tilberedning.

AnnonseKampanjen, som er utviklet i samarbeid med Aftenposten, vil starte med tre redaksjonelle artikler og filmer som skal vekke interessen og bygge omdømmet til lam fra Gilde. I august vil leserne få mulighet til å bestille et halvt lam levert på døra, og Gilde vil guide dem gjennom prosessen fra nedstykking til tilberedning.

Kampanjen er avsluttet!

Les og se video: Slik blir du høstens lammeekspert

– Veldig mange spiser allerede lam om høsten, så for å bygge interessen ytterligere må vi teste ut nye kanaler og utfordre forbruker til å prøve seg på noe mer enn bare fårikål, sier produktsjef for lam, Ida Mellbye Løvås.

Hovedkanalen for kampanjen vil være aftenposten.no, og kampanjen vil være synlig for de som bor i Oslo og Akershus. Ved å bruke "retargeting" vil de som viser interesse og klikker seg inn på artiklene også være de som blir mest eksponert for kampanjen videre. De vil få mulighet til å lese flere artikler og bli minnet på kampanjen og tilbudet gjennom annonser på andre nettsider.

– Ved å spisse kommunikasjonen mot en bestemt gruppe og konsentrere oss om de som faktisk synes at dette er interessant, øker vi sjansen for å bygge langsiktige kundeforhold og gode ambassadører, sier Løvås.

Hun regner med at tilbudet om å kjøpe et halvt lam kun vil være noe de mest matinteresserte vil benytte seg av, men at kampanjen totalt sett vil kunne bygge preferanse for Gilde og øke forbruket av lammekjøtt hos en større gruppe.

– Vi bruker tilbudet for å treffe de som er mest matinteresserte og dermed også de som setter mattrendene. De som ikke er helt klare for å legge et halvt lam på kjøkkenbenken kan la seg inspirere og heller kjøpe ferdig oppskårede stykningsdeler i butikk.

Kampanjen treffer allerede på flere av dagens største mattrender. Norsk Spisefakta viser at forbruker er opptatt av tradisjonsmat, tydelig opprinnelse, det å bruke hele dyret og nye handle- og leveringsmåter.

Les den første artikkelen i kampanjen
 

Avisutklipp