Søk:

Verktøylinje

Pølsevalget ble Gilde sin beste nylanseringskampanje noen gang!

(04.04.16) Aldri før har en kampanje for en nylansering gitt større salg. Folket har spist 3,8 millioner pølser og over 55 000 stemmer har tikket inn på www.pølsevalget.no. Ost og chili gikk tilslutt av med seieren og fikk 53 prosent av stemmene.

Vinner av pølsevalget 2016

I over fire uker har Gilde holdt valgkamp for de nye grillpølsene ost og chili, og bacon og løk. Pølsevalget har med humor og pølseglede vært synlig på TV, digitalt, utendørs, i butikk, under skiskytter VM i Oslo og internt i Nortura – tilsammen ble dette en suksess.

– Før kampanjens siste salgstall er klare har vi allerede solgt 231 tonn pølser. Det er en tredobling av det som var målsatt for ukene 7 til 13, forteller prosjektleder Johan Hennig-Olsen.

Redaktør for digitale kanaler, Eivind Skogen, kan fortelle om flere gode resultater. – Vi har fått inn 55 566 stemmer fra totalt 28 443 unike brukere, noe som er svært gode tall. Vi slår alle tidlige rekorder for Gilde når det kommer til å engasjere forbrukere digitalt.

Partileder for Ost og chili er likevel den aller mest fornøyde med årets pølsevalg. Ost og chili får nemlig regjere i butikkhyllene fra uke 18, mens det er morna for Bacon og løk.

Se seierstalen til Ost og chili:


Kampanjen

Kampanjen ble lansert bredt på TV, utendørs og digitalt fra torsdag 10. mars. Kampanjen hadde utendørs markedsføring fra uke 10 til 12 som ble frontet på ca 2000 skjermer, tett opp imot kjøpsøyeblikket i butikk. Sammen med godt synlige butikkaktiviteter både inne i, og utenfor butikk skulle kampanjen friste forbruker til å prøve nyhetene.

Det var i perioden 200 demoer, hvor forbruker fikk mulighet til å smake på nyhetene og avgi sin stemme.
 

Se også Nye Gilde-produkter i butikk