Nyheter/pressemeldinger - arkiv 2019


 

  • Gilde førjulskampanje

    (Oppdatert 07.11.19) Julen nærmer seg, og fra uke 44 til uke 48 kjører Gilde en førjulskampanje der du kan vinne kinobilletter til Snekker Andersen & Julenissen. Kampanjen foregår i butikk og i sosiale medier.

  • Kjøp sau fra medlemsbutikken

    (06.11.19) Alle medlemmer i Nortura kan bestille og kjøpe ferske saueslakt til engrospris, levert ut fra medlemsbutikken så lenge det slaktes sau.

  • Kjøttets tilstand 2019

    (05.11.19) Kjøttets tilstand er Animalias årlige statusrapport. I tillegg til fem spennende artikler innen ulike fagområder, inneholder den statistikk over sentrale deler av norsk egg- og kjøttproduksjon.

  • Salg og bestilling av smågris

    (28.10.19) Som dere alle kjenner til har vi over en lengre periode hatt utfordringer med smågris-situasjonen. Situasjonen har rettet seg litt, men vi sliter til tider med for mange smågris pr uke og må derfor skyve. For at vi skal få bedre oversikt og kunne planlegge litt bedre innfører vi to ukers innmelding og bestilling av smågris.

  • Resultatvekst for Nortura i andre tertial

    (24.10.19) Driftsresultatet øker med 318 millioner kroner hittil i år og 230 millioner kroner i andre tertial. Resultatet før skatt viser et overskudd på 172 millioner kroner. Lavere kostnader og et mer balansert marked bidrar positivt på resultatet.

  • Nytt om KSL-standarden

    (21.10.19) 1. januar 2020 går KSL over i ny digital løsning. Dette medfører at det ikke har blitt gjort noen større endringer i KSL-standarden nå denne høsten.

  • Dyrevelferdsprogram verpehøns

    (18.10.19) Det er et stadig økende fokus på dyrevelferd i norsk husdyrproduksjon, både fra forbrukere, kjeder, media, myndigheter og samfunnet generelt. Norske forbrukere har generell høy tillit til norske egg, og det må vi ivareta for å sikre en konkurransedyktig norsk eggproduksjon.