Nyheter/pressemeldinger - arkiv 2019


 

  • Inntransport – kjør på!

    (12.04.19) Inntransport-prosjektet, som er beregnet å ha et årlig effektiviseringspotensial på minst 35 millioner kroner, fikk unison oppslutning på årsmøtet.

  • Hard kamp for merkevarene

    (11.04.19) Nortura-eierne er sterkt bekymret for nedgangen i salget av selskapets merkevarer. Produksjon av dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV) gir vesentlig lavere inntjening.

  • Trine Hasvang Vaag ble gjenvalgt som styreleder

    (Lillestrøm, 10.04.19) Trine Hasvang Vaag fra Snåsa ble gjenvalgt som styreleder og Steffen Skolseg fra Snertingdal ble valgt som ny nestleder på konsernets årsmøte på Lillestrøm onsdag 10. april. Nyvalgt i konsernstyret er også Tone Steinsland fra Bryne.

  • – «Make Nortura great again»

    (Lillestrøm, 09.04.19) – Sammen skal vi «make Nortura great again», glødet konstituert konsernsjef Hans Thorn Wittussen da han rundet av sin orientering til årsmøtet. 

  • Gilde klatrer på bærekraft-indeks

    (05.04.19) Gilde gjør et stort byks fra 28. plass til 18. plass i 2019-utgaven av Europas og Norges største varemerkestudie om bærekraft, Sustainable Brand Index. Vi gratulerer Tine med toppen!

  • Nortura ble mer bærekraftig i 2018

    (01.04.19) Nortura publiserte mandag 25. mars sin samfunnsrapport for 2018. Den viser at vi har redusert matsvinn med 300 000 kilo og klimaavtrykk fra transport med hele 10 prosent. Helse, bærekraft og dyrevelferd har preget Norturas arbeid med samfunnsansvar og i 2018 tok vi viktige grep som skal merkes både for kloden og den enkelte forbruker.