Året rundt med Gilde sau og lam

(04.07.19) Gilde kommer også i år med et bredt sortiment på ca. 60 produkter til høstens sesong.

60 produkter i høstsesongen
Vårt nasjonale produktutvalg består av Gilde standard lammeprodukter som lammelår og fårikålkjøtt, i tillegg til Gourmetlam og Hverdagslam. Vi bygger også videre på spesialiteter og regionserier som selges kjedespesifikt. Hallingskarvet selges hos Meny, og Polarlam, Vinterlam, Gildekjøtt lam og Klosterlam finner du hos Rema. Her må vi nevne at Gildekjøtt lam fikk terningkast 5 og 6 i Dagbladets smakstest av årets påskelam. 

GourmetlamHverdagslam

Best resultat med Gilde pinnekjøtt 
Gilde møter sterk konkurranse fra kjedenes egne merker på pinnekjøtt, bl.a Henriettes hos COOP og Spekeloftet hos REMA.

Gilde pinnekjøtt 

Gilde har høy preferanse hos forbrukerne, og assosieres med juleglede, tradisjon, høy kvalitet og den beste smaken! Det er derfor ekstra viktig at forbrukeren skal føle seg trygge på at de får et godt produkt når de kjøper Gilde. Vi har i år jobbet med å hjelpe forbrukeren til å oppnå det beste resultat under tilberedningen. Vi har gjort det enklere å lykkes med utvanningen og saltnivået ved å innføre en tabell. Vi har et godt sortiment på pinnekjøtt – både røkt og urøkt, av både lammeside og lammebog. I tillegg satser vi også i år på pinnekjøtt fra regionsseriene våre.

Gilde sau og lam til hverdag og fest 
Gilde har jobbet med å aktualisere sau og lam utover den tradisjonelle høstsesongen, og vi ser at forbrukerne blir mer og mer positive til å bruke lammeprodukter på grillen, til hverdagen og til høytider. Jula er kanskje årets viktigste høytid. Derfor lanserer vi portvinsmarinert fårefilet til årets julesesong, en nydelig smakskombinasjon som passer perfekt til førjulsselskapet.

Gilde portvinsmarinert fårefilet

I hverdagen blir forbrukerne mer og mer åpne for å bruke Hverdagslam-produktene til å lage spennende og eksotiske matretter. Hovedmålsetningen med Hverdagslam fremover blir å friste, inspirere og ikke minst få enda flere forbrukere til å prøve disse gode lammeproduktene. Derfor kjører vi ny reklamekampanje i forkant av lammesesongen med fokus på nettopp dette. Kampanjen vil være synlig i sosiale medier og på fjernsyn fra uke 36.

Fårikålens dag er siste torsdagen i september. Denne dagen skal vi selvfølgelig markere, så følg med i sosiale medier!

Hverdagslam lammelår