Nyheter/pressemeldinger

Her finner du nyhetsartikler med aktuelt stoff for medlemmene samt pressemeldinger fra Nortura.

Nyheter spesielt for de enkelte dyreslag finner du i "Siste nytt" på dyreslagets sider.

  • Bygger en mer moderne matindustri

    (19.01.22) Nortura Tønsberg, som er et av de største produksjonsstedene i matkonsernet Nortura, utvides for å møte nye produksjonsbehov. Nye lokaler moderniserer lokalene og gir mer bærekraftig drift.

  • Dyrevelferdsprogram for storfe

    (Oppdatert 06.01.22) Nå lanseres dyrevelferdsprogrammet for storfe. For deg som storfeprodusent innebærer det å inngå avtale med veterinær og gjennomføre et DVP-besøk minimum hver 16. måned. Vi oppfordrer til å avtale DVP-besøk med veterinær tidlig i innrulleringsperioden. Det er ei samla norsk storfenæring som står bak dyrevelferdsprogrammet som er innført fra nyttår 2022.

  • Husk brøyting og strøing

    (05.01.22) Selv om de fleste er flinke til å sørge for gode og trygge veiforhold minner vi om at alle har et ansvar for at dyrebilen- eller eggbilen kommer trygt fram. Vurderer sjåførene sikkerheten for dårlig må de rett og slett snu.

  • Meldte du inn storfe rundt kl. 15 tirsdag?

    (04.01.22) Innmeldte storfe på nytt skjema i perioden mellom kl. 14.52 og 15.13 tirsdag kan være tapt. Er du usikker om du meldte inn på det tidspunktet kan du ringe medlemssenteret på 955 18 400 for å sjekke, de har åpent til kl. 19.

  • Nortura er utsatt for et dataangrep, oppdatert sak

    (Oppdatert sak, 02.01.22) Nortura ble utsatt for et dataangrep 21.desember. Det ble derfor besluttet å stenge ned våre IT-systemer og fjerne internettilgangen på våre lokasjoner for å minimere mulig skade på systemer og operasjoner. Nortura har gjennom julen arbeidet med å sikre datasystemene, etablere midlertidige løsninger og startet arbeidet med å gjenopprette det ordinære produksjonssystemet.

  • Cyberangrepet - Status innmelding, slakting og avregning

    (27.12.21) Siden cyberangrep på Nortura ble oppdaget den 21. desember har det vært jobbet på høygir i hele jula med å finne midlertidige løsninger. Vi gjør alt vi kan for at dette skal få minst mulig konsekvenser både for dere som skal levere dyr til slakt og for våre kunder i andre enden.