Nyhetsartikler - arkiv 2024
For nyheter og pressemeldinger fra Nortura SA – se nortura.no
For nyheter og pressemeldinger fra Nortura SA – se nortura.no
(08.03.24) Valgkomiteen i Nortura innstiller Johan Narum som ny leder i Nortura.
(06.03.24) Salget av gris og storfe er noe oppjustert fra siste prognose for 2024, og det ventes fortsatt jevnt uttak fra reguleringslager. Tilførslene av gris er også noe høyere, og det er nødvendig å redusere slaktegrisvektene ytterligere. For egg er det behov for noe økt produksjon.
(04.03.24) Ved kjøp og salg av avlsdyr er det viktig med genetiske tester, spesielt for genetiske defekter. Ikke bare for dobbeltmuskulatur, men også noen sykdommer som er potensielt dødelige for dyret og/eller avkom.
(21.02.24) Nortura har avregnet kvantumstillegg for 2023 for gris, småfe og storfe. Utbetaling av kvantumstillegget vil skje 23. februar.
(20.02.24) Til årets første lanseringsvindu kommer Nortura med seks spennende og smakfulle nyheter: Slakterens Beste kjøttboller fra Gilde og Crispy sticks fra PRIOR. I tillegg lanseres løvtynn grillet kyllingfilet fra PRIOR og to nye smaker i serien Gilde Turmat.
(16.02.24) Fra i dag fredag 16. februar får du som selger- eller kjøper livdyr fra oss, kjøreseddel eller utleveringsseddel automatisk tilsendt på epost. Vi har brukt litt tid på å få på plass dette i ny løsning, og vi håper at det vil bli tatt godt imot.
(15.02.24) Som første eggleverandør i Norden har Nortura tatt i bruk ny teknologi som gjør det mulig å kun klekke høner. De første PRIOR-eggene fra den nye produksjonsformen kommer i butikk denne sommeren, og på sikt er målet en ny nasjonal standard.
(14.02.24) Nortura leverer en resultatforbedring på over en halv milliard kroner i 2023. Driftsresultatet endte (EBIT) på 258 millioner kroner, og Norturas omsetning er for første gang over 30 milliarder kroner.
(12.02.24) De Norske Kokkelandslagene Junior tok sølv og De Norske Kokkelandslagene Community Catering tok en historisk bronse i Kokke-OL i Stuttgart.
(06.02.24) Gilde er ute med ny, offensiv reklamekampanje om kjøttets plass i et sunt kosthold. Gjennom printannonser og 30 sek podcast- og radiospotter, adresseres kostholdsdebatten – med både alvor og glimt i øyet.