Gilde er blant Norges mest elskede merkevarer
(06.11.24) Nylig ble verdens største merkevareundersøkelse gjennomført, der Gilde gjør et solid opprykk fra 24. plass i 2022 til 9. plass i 2024 over de merkevarene nordmenn elsker mest.
Nina Rishovd Stavenæs, Markedsdirektør i Gilde, er svært fornøyd med at Gilde befinner seg på topp-10 over merkevarene som generer mest kjærlighet hos det norske folk – og i et så celebert selskap av kjente merkevarer.
– Dette er gøy! På Gildes 50-års jubileum for ti år siden, sa vi at vi må få enda flere til å elske Gilde. Det har vi fått til takket være en dedikert og fantastisk gjeng som hver dag jobber med Gilde. Det har vært viktig med et systematisk arbeid over tid, sier Rishovd Stavenæs.
Brand Asset Valuator-undersøkelsen (BAV) er utviklet av den globale byrågrupperingen WPP og er verdens største merkevareundersøkelse. Det er mediebyråene EssenceMediacom, Mindshare og Wavemaker som gjennomfører studien i Norge, der de kartlegger styrke og personlighet til over 600 merkevarer i det norske markedet.
– Undersøkelsen bekrefter at Gilde er en sterk 60-åring som det norske folk har tillit til. Det skaper stolthet både for oss og den norske bonden, sier Rishovd Stavenæs.
Vipps er vinner foran Finn.no og Freia.