Nyheter - Alle nyheter
Du finner også nyhetsartikler under "Siste nytt" på dyreslagene som er spesifikke for hvert dyreslag. Ellers er et godt tips å logge inn og besøke fagbibliotekene om du er ute etter fagartikler.
Du finner også nyhetsartikler under "Siste nytt" på dyreslagene som er spesifikke for hvert dyreslag. Ellers er et godt tips å logge inn og besøke fagbibliotekene om du er ute etter fagartikler.
(02.05.25) Husdyrnæringa har nå justert kravene for livdyromsetning som er tilpasset Mattilsynets reviderte blåtungeforskrift.
(22.04.25) Velkommen til Norturas guide med Charlotte Mikkelsen som viser deg hvordan du kan lage smarte snarveier til Min Side direkte fra skrivebordet Min Side i Google Chrome nettleseren og Microsoft Edge nettleseren.
(Oppdatert 22.04.25) Animalia anbefaler forsterket smittevern i norske dyrehold som følge av munn- og klauvsjuke i Europa.
(Oppdatert 22.04.25) Vi har over 80 % av innmeldingene til slakt på Min Side, og flere og flere bruker livdyrløsningene som har lavere omsetningskostnader. Min Side er den viktigste tjenesten vi har til samhandling mellom oss i Nortura og deg som bonde.
(Oppdatert 16.04.25) Innmeldingsfrister for slaktedyr og livdyr til Nortura SA.
(09.04.25) Styreleder Johan Narum trakk paralleller mellom arbeidet som bonde og arbeidet som nå gjøres i Nortura. - Vi er praktiske. Vi søker løsninger og vi gjør justeringer - før det koster oss for mye, sa Narum i sin tale til årsmøtet.
(08.04.25) Nortura og PRIOR har startet omleggingen til en kylling som vokser saktere - nå kommer de første volumene i butikk. Den nye kyllingen skiller seg fra andre sakterevoksende kyllinger, ved at også begge foreldredyrene er sakterevoksende.
(07.04.25) Nortura og Norsk Frysetørking får med EnergonX på laget i Rondane Produksjon. Målet er å bli Norges ledende aktør innen frysetørkede produkter.
(26.03.25) Nå kommer det noen nye muligheter, og en helt ny meny på Min Side storfe. Charlotte Mikkelsen fra Nortura Medlemssenter guider deg her gjennom de nye mulighetene i 3 filmer.
(13.03.25) Kampanjene «Hanen eller egget» fra PRIOR og «Slakterens Beste kjøttboller» fra Gilde, mottok nylig sølv og bronse under reklamebransjens svar på Oscar-utdelingen, ANFO Effekt.