Får du e-post fra Nortura?
(Oppdatert 17.01.24) Havner e-posten i søppelmappa, eller mottar du ikke e-post fra Nortura? Vi sender ofte ut Nyhetsbrev og Eierbrev, og ser at noen har meldt seg av (unsubscribe) fra å motta. Har du gjort det må du være OBS på at vi ikke får sendt deg informasjon gjennom systemet vi bruker, og vil være utelatt til du melder deg på igjen. Kommer avregningsbrevet eller fakturaen i søppelboksen, da oppfordrer vi deg å "klarere" avsenderen.
Det er ikke unaturlig at Eierbrev og Nyhetsbrev som sendes som masseutsendelser kan havne i søppelpost-mappa. Spamfilteret hindrer uvelkommen e-post, og undersøkelser sier at i snitt 20 % av utsendelser kan havne i spamfilteret selv om du har «godkjent» avsender.
Noen opplever også at avregningsbrev eller faktura fra Nortura havner i søppelboksen.
Savner du informasjon fra Nortura så ta en sjekk!
Ikke søppelpost?
Dersom du oppdager e-post i søppelboksen din som ikke burde ha vært kategorisert som søppelpost, kan du hente den til innboksen igjen ved å trykke på «ikke søppelpost», eller «dra» den over. Det er ulikt hvordan dette kan gjøres i ulike e-postlesere eller mobilapp.
Om du gjør dette en gang så kan det virke som om tjenesten er «smart nok» til å forstå at fremtidige e-poster fra denne avsenderen ikke skal filtreres bort.
Mottar ikke avregningsbrev
Går ikke det så prøv denne "oppskriften" som viser hvordan du legger til avregning@nortura.no og faktura@nortura.no til i listen over klarerte avsendere, om du opplever at disse kommer i søppelboksen.
Hvordan du legge til avregning og faktura, pdf.
Hvordan legge til på Yahoo.no e-postkonto
Ubevisst meldt deg av?
Noen kan ha ubevisst meldt seg av i et nyhetsbrev/eierbrev (unsubscribe), og dermed kan ikke systemet sende på den adressen igjen. Vi har dessverre ikke mulighet å endre din status til å motta informasjonen. Mistenker du at det kan ha skjedd så sjekk e-posten du mottok da du meldte deg av, der kan du melde deg på igjen. Eller kontakt oss så kan vi sende deg en ny slik at du kan endre din status til å motta igjen!
Blokkerte adresser
Rollebaserte adresser er typisk bedriftsadresser definert av en jobb i stedet for en person, og administreres ofte av flere personer eller faller til slutt ut av bruk. Noen av disse typene adresser er assosiert med høye fluktfrekvenser og spam-klager, så Mailchimp (som er det systemet Nortura bruker) blokkerer dem fra importen. Rollebaserte e-postadresser kan heller ikke brukes til å registrere seg for en Mailchimp-konto.
Adresser som blokkeres er de som starter med:
- list@
- maildaemon@
- noc@
- no-reply@
- noreply@
- null@
- phish@
- phishing@
- postmaster@
- privacy@
- registrar@
- root@
- security@
- spam@
- support@
- sysadmin@
- tech@
- undisclosed-recipients@
- unsubscribe@
- usenet@
- uucp@
- webmaster@
- www@