Nyhetsartikler - arkiv 2023


For nyheter og pressemeldinger fra Nortura SA – se nortura.no

  • Hva er nyttig for deg som ny bruker i Nortura?

    Nortura skiller seg fra våre konkurrenter ved at vi eies av bønder og styres av bønder. Dette gjenspeiles også i selve formålet til Nortura: Å omsette medlemmenes slakt, egg, livdyr og ull slik at medlemmene får det best mulig økonomiske resultat av sin husdyrproduksjon på kort og lang sikt.

  • Årets vinnere i Husdyrtreff

    (01.06.23) «Husdyrtreff» er en konkurranse arrangert av Tine, Nortura, Norsvin, TYR og Geno. Konkurransen har vært arrangert siden 1981 og innebærer at elever fra videregående skole velger mellom fem ulike oppgavesett: Storfe – melkeproduksjon, storfe – kjøttproduksjon, saueproduksjon, svineproduksjon eller fjørfeproduksjon.

  • Prisløyper engrosprisendringer 2. halvår 2023

    (Oppdatert 16.08.23) Konsernstyret i Nortura fastsatte 23. mai planlagt gjennomsnittlig engrospris for storfe, gris, lam og egg for 2. halvår 2023. På grunn av svakere salg av helt slakt enn forventet, reduseres engrosprisen for storfe med kr 4,00 pr kg og gris med kr 0,80 pr kg fra mandag 21. august. De øvrige endringene i prisløypa gjennomføres som planlagt.

  • Sommerveien Purkering på topp!

    (25.05.23) – Vi har veldig mange flotte og gode svineprodusenter i Nortura! Sommerveien Purkering ble som landets første purkering sanert og fikk SPF-status i 2021. Allerede 2. driftsår etter sanering har ringen klatret til topps på Ingris-statistikken for beste purkering, sier Mari-Janne Rasmussen, rådgiver i Nortura.

  • Tilbud fra Norsk Dyremat til deg som Norturaeier!

    (22.05.23) Norsk Dyremat er et lønnsomt, heleid datterselskap av Nortura med råvarer fra Nortura. Vi tilbyr deg som Norturaeier 10% rabatt på Provit hunde- og kattemat. Bruk rabattkode "Nortura10" på www.hundefor.no.

  • Gilde løfter fokus på fordelen med norske råvarer

    (12.05.23) Gilde er en av Norges mest kjente merkevarer, men bare fem av ti er kjent med at Gilde er ensbetydende med norsk kjøtt. – Vi ser at mange forbrukere er opptatt av norsk og kortreist mat, nå tar vi grep for løfte fordelen med det norske, sier Nina Rishovd Stavenæs, markedsdirektør i Gilde.