Matproduksjon like viktig som forsvar og helsevesen
(20.06.22) Fra onsdag 15. juni og helt frem til 1. august vil Nortura være synlig i nettaviser og på sosiale medier. En spesialtilpasset kampanje skal synliggjøre Nortura, samvirket, norsk matproduksjon og matsikkerhet.
Kampanjen, som består av en artikkel og videointervjuer, vil bli synlig i aviser over hele landet samt på sosiale medier. Mange vil gjenkjenne Trine Hasvang Vaag og Arne Brimi, som er intervjuet om viktigheten av norsk mat.
– Vi vil bygge stolthet til Nortura-samvirket gjennom å vise hvorfor våre fellesskapsverdier er viktige bidrag til å løse mange av de bærekraftutfordringer samfunnet står i. I første runde av kampanjen setter vi søkelys på Nortura-bonden og forsyningssikkerhet. Egg og kjøttproduksjon er en del av vår samfunnskritiske infrastruktur, sier Kjell Rakkenes, Konserndirektør for Kommunikasjon, Bærekraft og Samfunnsansvar.
Innholdskampanjen skal løpe gjennom hele sommeren og vil vinkles litt ulikt etter hvilken nettavis eller målgruppe den rettes mot. Konseptet er såkalt content marketing eller også innholdsmarkedsføring på norsk, det vil si redaksjonelt innhold på betalte flater. Det er planlagt minst en runde til av denne kampanjen.
Vi håper du vil kose deg med innholdet!
For å si som Trine og Arne (og dette er hentet fra kampanjen):
– Matproduksjon er like viktig som forsvar og helsevesen.
– Jeg kan ikke tenke meg at noen vil sette seg til bords og spise kjøtt av dyr som ikke har hatt et bra liv. Derfor må vi tørre å utfordre det store globale produksjonssystemet på mat, og spørre oss hvor maten vi spiser kommer fra. Maten kan ikke gjøre globale reiseruter før vi skal spise den på tilbud.
Derfor er det viktig at vi produserer vår egen mat i Norge
Bonden og stjernekokken er enige: Matsikkerhet er ikke bare viktig for bøndene selv – men også for dyrevelferd, matkvalitet og det norske folk.