Nortura tilpasser seg morgendagens marked!
(06.09.24) Forbrukernes oppfattelse av kosthold og ernæring er i endring, og det er avgjørende for Nortura å tenke nytt og bredere. For å sikre langsiktig lønnsomhet og relevans, må vi utforske nye måter å skape verdi på. Noe av det vi nå tester er to serier med middagsretter der vi legger vekt på gode råvarer, minimal bruk av tilsetningsstoffer og hvor vi også har inkludert mye grønnsaker.
Med konseptet «Det gode Maaltid» har vi laget kvalitetsretter som er enkle å tilberede, men som skal smake som om du har brukt «timer på kjøkkenet».
«Bra mat til Familien» er en serie med smakfulle, men barnevennlige retter, som også inneholder en høy andel grønnsaker. Flere av rettene er utviklet i samarbeid med Ida Gran-Jansen, som har et stort engasjement sunn, norsk og hjemmelaget mat til hele familien. I begge produktseriene er det ingen eller minimal bruk av tilsetningsstoffer.
Hvorfor testsalg?
Jo, vi ønsker å høre hva forbruker synes, slik at vi kan gjøre justeringer og forbedringer før vi lanserer i større volum. På produktpakningene oppfordrer vi derfor til å scanne en QR-kode og gi oss tilbakemeldinger på produktene.
Testsalget vil pågå fra uke 35 til 42 i følgende butikker: Oda, Meny (Røa, Fornebu, Tveita, Manglerud, Løren) Kiwi (Kobbervikdalen Drammen, Panco-veien Gressvik, Svelvik Senter, Ringveien Tranby) og Coop Mega (Meglergården Bekkestua, Bislett)