Dette er årets skolestartkampanje

(16.08.18) Enkel forbrukerkonkurranse, god synlighet i butikk og gjensyn med populære reklamefilmer skal løfte påleggssalget.

Skolestartkampanje 2018

«Alle har et favorittpålegg. Gilde har mange» ble først brukt i Gilde-reklame på nittitallet og ble igjen benyttet til skolestart i fjor. Årets kampanje bygger videre på dette.

- Vi har tatt med oss erfaringer og tilbakemeldinger fra i fjor og utviklet en ny og forhåpentligvis effektfull kampanje, forteller leder for trade marketing, Jon Tomassen.

- I år har vi laget en enkel forbrukerkonkurranse hvor de som kjøper et pålegg fra Gilde kan være med i trekningen av en smart matboks designet av Juli på sju år. Vi har også jobbet mer med butikkmateriell og hatt fokus på enkel og tydelig kommunikasjon, synlighet og gjenkjennelse til reklamefilmene.

I tillegg til god eksponering i butikk, vil kampanjen markedsføres på TV, kino og i sosiale medier. Reklamefilmene der skolebarn forteller om sine favorittpålegg og beste matpakketips har fått god mottagelse og vil derfor brukes igjen i år.

Skolestartkampanje 2018