Ny kampanje blåser liv i Gilde karbonader

(19.09.18) Vil gjøre karbonadekakene mer populære også for de yngre familiene.

Gilde karbonader til middag!

– Vi ønsker å friste og inspirere til å spise Gilde karbonader litt oftere, denne kampanjen skal minne folk på at karbonadekakene er favorittmiddag for hele familien, sier markedssjef i Nortura, Maren Dølgaard Eid.

De siste ti årene har karbonadesalget vært stabilt. Men særlig de yngre familiene velger oftere andre enkle middagsalternativ foran karbonadene, som dermed har havnet litt i bakgrunnen.

I tillegg til dette har også karbonadekakene fått økt konkurranse fra kjedenes egne merker og taper markedsandel.

Målsetningen med kampanjen er å øke frekvens og markedsandel på Gilde karbonader og bidra til vekst i segmentet. 

– I sosiale medier vil vi ha fokus på å bruke karbonader på ulike måter med nytt og spennende tilbehør, sier Eid. 

Kampanjen er planlagt for flere kanaler og skal gå i uke 38 til 40. Den skal få bred oppmerksomhet på TV og digital video gir tilleggsdekning på strømmetjenester for den yngste delen av målgruppen. 

Gilde karbonader