Nyheter/pressemeldinger - arkiv 2021


 

  • Godt sommersalg for Nortura

    (02.09.21) Nortura legger bak seg nok en god sommersesong. Innenfor dagligvare ligger Gilde-salget på fjorårets høye nivå og Prior har økt sitt salg med ca. 25 %. Servicemarkedet har også hatt en markant økning sammenlignet med fjoråret.

  • Prisløyper engrosprisendringer 2. halvår 2021

    (Oppdatert 13.09.21) Konsernstyret i Nortura vedtok 11. mai 2021 Planlagt gjennomsnittlig engrospris for storfe, lam og egg for 2. halvår 2021. Planlagt gjennomsnittlig engrospris for gris i 2. halvår 2021 ble satt av konsernstyret 16. juni etter overgang fra målpris. For å oppnå et prisuttak for gris i 2. halvår 2021 mest mulig i samsvar med Planlagt gjennomsnittlig engrospris, gjøres endringer i prisløypa.

  • Klassikeren Joika endrer navn til VILTi

    (30.08.21) VILTi er det nye navnet på Joikakaker. Nytt design på emballasjen følger også med dette skiftet. VILTi og det nye designet er inspirert av samisk kultur og kulturelementer.

  • Roboten «Ståle» gjør skjærejobben lettere

    (26.08.21) Nortura Rudshøgda har i løpet av sommeren fått installert en knivrobot som kan slipe 600 kniver i løpet av et skift. Satsingen gir flere HMS-fordeler og er en viktig del av arbeidet med å modernisere og styrke norsk matindustri.

  • Nortura med i nytt initiativ for bærekraftig matproduksjon og forbruk

    (25.08.21) Fem tiltak til varige og bærekraftige endringer innen norsk matproduksjon ble 24. august presentert for landbruksminister Olaug Bollestad. Bak initiativet står NorgesGruppen, TINE, Bama, Yara, Coca-Cola, Nortura, PwC, Arntzen de Besche og NMBU, som har bidratt med faglig råd til arbeidet som er organisert gjennom Skift - Næringslivets klimaledere.

  • Nortura på Arendalsuka

    (18.08.21) Nortura deltok i går for første gang på Arendalsuka med eget arrangement – «Kjøttproduksjon og bærekraft – veien videre».

  • Nytt karbonfangstanlegg gir Nortura Rudshøgda fossilfri gevinst

    (12.08.21) Onsdag 11. august ble Norges første kommersielle karbonfangstanlegg åpnet på Rudshøgda, vegg i vegg med Nortura Rudshøgda. Anlegget vil bidra til å gjøre Rudshøgda-anlegget fossilfritt, i tråd med målet om 100 prosent fossilfrie anlegg innen 2030.

  • Kampanjer til skolestart fra Gilde og Prior

    (10.08.21) Både Gilde og Prior kjører påleggskampanjer på sosiale medier nå til skolestart. I Gilde sin kampanje «Ikke hopp over matpakka» kan du vinne frokost sammen med Maren Lundby i hopptårnet i Holmenkollen!