Nyheter/pressemeldinger - arkiv 2021


 

  • Prognosen 2021 – per mars: Forventer fortsatt høyt innenlandsk salg av kjøtt

    (10.03.21) Nortura Totalmarked har i den reviderte prognosen lagt til grunn fortsatt høyt innenlandsk salg av kjøtt som følge av redusert grensehandel og reiserestriksjoner, og legger til grunn at strenge tiltak blir videreført igjennom sommeren. Sammenlignet med prognosen fra januar er salget noe oppjustert til og med 2. tertial 2021.

  • Prior får ny logo og visuell identitet

    (02.03.21) – Som landets eldste merkevare for egg og hvitt kjøtt, opplever vi at det som i utgangspunktet var Priors merkevareidentitet, nå har blitt mer et uttrykk for kategorien generelt. Vi har behov for å by mer på vår personlighet, sier designsjef i Nortura, Irene Møller.

  • Norturas innspill til Norges Bondelag og Norsk Bonde og Småbrukarlag

    (17.02.21) Nortura mener at inntektene til jordbruket er for lave sammenliknet med andre grupper i samfunnet. For at vi skal lykkes med en høy norsk matproduksjon basert på norske ressurser må det være lønnsomt å drive landbruk i hele landet. Nortura skal sørge for at bønder får inntekter fra markedet, men hensynet til markedsbalansen og importvernet begrenser mulighetsrommet slik at pris alene ikke er tilstrekkelig for å sikre god nok lønnsomhet.

  • På vei mot et nytt og sterkere Nortura

    (17.02.21) Norturas omsetning økte med en milliard kroner (4,2 prosent) i 2020. Samtidig styrker lønnsomheten seg med over 100 millioner kroner. Konsernstyret har avsatt 135 millioner kroner til utbetaling av medlemskapital til eierne.

  • Bruk KSL Trygg på mobilen – et nytt verktøy for bonden

    (15.02.21) Kvalitetssystem for landbruket – KSL – jobber hele tiden i å utvikle og forbedre løsningen for bonden og nå lanseres KSL Trygg. KSL Trygg er et mobiltilpasset verktøy som gir deg muligheten til å jobbe med KSL-systemet i arbeidssituasjonen ute på gården.